БЕРЕЗНІВСЬКИЙ ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНИЙ ЛІЦЕЙ Березнівської районної ради Рівненської області - школа самовдосконалення, школа успіху, школа професійної кар"єри
А чи виросте з бруньки дерево
або з бутона чудова квітка,
залежить від того, які умови
ви створите для цього і як будете
доглядати за своїми підопічними
Ібука Масару
Березнівський економіко-гуманітарний ліцей Березнівської районної ради Рівненської області - перший інноваційний заклад району, в якому найбільша увага приділяється роботі з обдарованою, талановитою молоддю. Березнівський ліцей має наступну структуру:
- Початкова школа - школа розвитку
- Школа індивідуального вибору - охоплює учнів 5-7-х класів
- Школа становлення профільних інтересів - охоплює 8-9-ті класи.
- Старша школа - ліцей (10-11-ті класи)
1. Початкова школа - школа розвитку,
де визначені свої пріоритети:
- врахування унікальної особистості кожної людини, прийняття її індивідуальності;
- особистісний, інтелектуальний, соціальний розвиток кожного учня.
Навчання у школі розвитку закладає фундамент загальноосвітньої підготовки учнів, забезпечує всебічний розвиток дитини, її нахилів, здібностей, виховання громадянина України. Окрім державного мінімуму в ліцеї виділено одну додаткову годину на вивчення української мов.
2. Школа індивідуального вибору - охоплює учнів 5-7-х класів.
Це етап формування у школярів стійкого інтересу до вивчення окремих предметів, створення умов для самовираження учнів, розвитку їх загальних та творчих здібностей. З цією метою учні 4-го класу згідно вибраного напрямку обирають навчання в класах математичного або гуманітарного спрямування. На цьому етапі 5-ті класи формуються з учнів ліцею та шкіл району.
Школа індивідуального вибору створює умови для формування в учнів загального і диференційованого стійкого інтересу до вивчення предметів, для поширення й поглиблення знань в обраних напрямках для творчого самовираження. Ці передумови формують перспективи розвитку учнів, є базою для формування профільних класів.
3. Школа становлення профільних інтересів - охоплює 8-9-ті класи.
На цьому етапі створюються класи поглибленого вивчення математики, фізики, іноземних мов. Крім того виділяються індивідуальні години на вивчення історії України, української мови, математики, англійської мови, інформатик.
4. Старша школа - ліцей (10-11-ті класи)
- етап реалізації профільного навчання в фізико-математичних, гуманітарних класах з урахуванням освітніх потреб учнів.
Пріоритетні завдання на цьому етапі - це створення оптимальних умов для диференційованого та індивідуального навчання, широкого використання курсів на вибір, спекурсів, факультативів, групових та індивідуальних консультацій, поглиблене вивчення окремих предметів. Профільне навчання реалізується за такими напрямками:
- профіль іноземної філології: англійська і німецька мови;
- фізико-математичний профіль: математика, фізика, інформатика.
Ліцей є творцем безконфліктної освіти та нової філософії оцінювання навчальних досягнень учнів, основаної на використанні у навчальному процесі рівневоступеневої системи. Відповідно до цієї системи учень за своїми природними нахилами та інтелектуальними можливостями має право поступово рухатись від початкового рівня досягнень до високого. Для учнів, які поступають у профільні класи ліцею і не проходили допрофільної підготовки, проводяться додаткові індивідуальні заняття з профільних дисциплін з метою здобути високий рівень знань, який відповідає програмі профільних класів і класів з поглибленим вивченням предметів.
На всіх етапах профілізації здійснюється психологічна діагностика. Таким чином, учень у стінах ліцею є активною особистістю. Мета навчання - розвиток особистості, а роль учителів - координація спільних дій. У ліцеїстів високий рівень якості знань, пізнавальної активності. Прагнення до самовдосконалення і саморозвитку є результатом розвитку особистості. Всі випускники ліцею вступають до ВНЗів, здатні адаптуватися в сучасних умовах, досягають високих результатів в житті, тим самим підтверджуючи якість знань, отриманих у стінах ліцею.