10:00
Дистанційна освіта в нашому закладі!

Перев’язко Людмила Борисівна

Замісник з навчально-виховної роботи Березнівського НВК «ЕГЛ-ЗОШ»

 Існує міф, що дистанційне навчання призначене для особливих дітей або для тих, хто має проблеми зі здоровям. Донедавна і я так думала,  і ніколи б не повірила, що прийдеться працювати з учнями  дистанційно. Однак, цей карантин, як і будь-яка криза, - це хороший привід почати робити те, що давно потрібно було зробити, бо ті ж карантини через сезонні ГРВІ бувають щороку.

        Для нас, вчителів Березнівського навчально-виховного комплексу «Економіко-гуманітарний ліцей –загальноосвітня школа І-ІІ ступенів»  все розпочалося  14 березня,  коли на вчительській нараді директор  закладу Цимбалюк Леся Миколаївна сказала, що карантин – це питання часу, а отже ліцею варто підготуватися до дистанційного навчання – пошукати і потестити онлайн- платформи, скласти план, поінформувати батьків, щоб забезпечити дитині доступ до комп’ютера, - ми подивились на неї, м’яко кажучи,  здивовано. Тут нам, досвідченим  старшим вчителям, прийшли на допомогу  наші молоді і вже досвідчені колеги:  Цвенюк Олена Борисівна, Лазарець Олександр Юрійович ( вчителі інформатики), Ільчук Марія Петрівна, Федорчук Аліса Олександрівна, Чабан Олена Юхимівна, Радіо Наталія Василівна (вчителі іноземної мови), які давно працюють з учнями на різних онлайн – платформах, і запропонували нам різні варіанти співпраці з учнями. А вже 15 березня з МОН прийшов лист про те, що освітні заклади мають негайно налагодити дистанційне навчання зі здобувачами освіти та тримати тісний зв’язок з батьками.

       Розпочалася для нас  нелегка робота:  участь у  вебінарах,  ознайомлення з онлайн-платформами, що запропонували нам наші колеги (  Classroom, Prometheus, EdEra, GIOS, Online Test Pad, Zoom, МійКлас,  «На Урок», Telegram), завершення створення груп у Viber  і перші напрацювання з дітьми. Велика ділянка роботи лягла на плечі наших класних керівників та класоводів, які налагоджували зворотній зв'язок  учні-вчителі-батьки. Всі працювали по 10- 12 годин. І ось наше перше випробування– педрада в онлайні  на платформі Zoom: обмін досвідом, надання допомоги, вирішення проблем та прийняття одноголосного рішення : працювати всім вчителям на платформі Classroom та проводити он-лайн уроки у режимі конференцій на платформі Zoom, ознайомлення з розкладом дистанційного навчання.

       Кожен урок  дистанційного навчання – це унікальна розробка вчителя, яку він постійно доопрацьовує. Тут є і тематичні відео та аудіо матеріали,  презентації, багато інтерактивних ігор та детальних ЗD-моделей. Крім уроків учні виконують тести, а також завдання, контрольні роботи, які надсилають на перевірку вчителю. Учитель перевіряє роботу, коментує її та оцінює. У разі виникнення питань, учень може у будь-який момент звернутися до вчителя онлайн.  Справжніми професіоналами дистанційного навчання можна назвати вчителів кафедри точних наук:  Цвенюк О.Б., Лазарець О.Ю., Цимбалюк  В.Ф., Цимбалюк Л.М., Давидюк Н.М., Тихонова В.І. та вчителів кафедри  іноземної мови: Федорчук А.О., Ільчук М.П., Чабан О.Ю., Наумчук Е.В., Радіо Н.В.,  які постійно проводять онлай-уроки.    Жоден  педагог нашого закладу не стоїть осторонь: вчимося, працюємо, прислуховуємось до зауважень, бо знаємо, що за вчителями, які зараз покажуть здатність повноцінно працювати в дистанційному режимі – майбутнє.

      Весь педагогічний колектив дякує батькам  за  розуміння, підтримку,   співпрацю.

Відгуки батьків освітнього  закладу про дистанційне навчання:

 

Любов Овдійчук

мама учня 3 класу

Перші дні наше з сином дистанційне навчання проходило досить довго, важко і неорганізовано. Проте згодом ми встановили режим. Дуже допомагає те, що вчителі надсилають вранці завдання до уроку, які учень може переглянути у зручний час і навіть декілька разів. Завдання цікаві, багато додаткової інформації (аудіо, відео, фото, тестові завдання тощо).

Олександр доволі швидко опанував такий процес навчання. І на сьогоднішній день я можу із впевненістю сказати, що він досить добре працює самостійно. Мотивує його зворотній зв'язок учителів. Усі оцінки вчителі надсилають цього ж дня.

Недоліком вважаю те, що при написанні перевірочних робіт  не кожна дитина виконує їх самостійно. Хоча вчителі наголошують на дотриманні академічної доброчесності. Тому вважаю, що батькам слід поставитися  до написання контрольних і підсумкових робіт чесно і відповідально. Це буде не лише навчальним, а й виховним моментом.  І тільки тоді наші діти досягнуть успіху.

Кукта Марія

мама учениці 5-Б класу

«Так склалося,що навчатися потрібно дома. Як би не лякаючи не звучало, проте і вчителі, і діти зуміли пристосуватися до даної ситуації. Завдяки сучасним технологіям та вчителям, всі заняття в нас за звичним розкладом. Вчителі організували навчання на найвищому рівні, зацікавили дітей. Вони з радістю виконують домашнє завдання та поспішають на онлайн – уроки.  Особливо хочу відмітити класного керівника нашого класу Чабан Олену Юхимівну, яка постійно доводить до відома батьків та учнів про розклад  занять та інші організаційні моменти під час дистанційного навчання.»

 

Наумчук Оксана

мама   учня 8-Б класу

«Спостерігаючи за процесом дистанційного навчання сина, я виявила ряд особливостей навчального процесу. Насамперед, велика подяка вчителям, які перебувають у тісному взаємозв’язку з дітьми, підтримують їх, націлюють, консультують, продовжують їх вчити у кардинально інших умовах. Зокрема, така форма роботи привчає до більшої самостійності, відповідальності і медіа грамотності. Серед позитивних сторін також я помітила, що син ще більше працює  з довідниками, енциклопедіями, словниками. Головним мінусом, на мою думку, є брак живого спілкування у колективі з дітьми та вчителем.»

Рябчинська Олена

мама учениці 11-Б класу

З урахуванням подій, що склалися, запровадження дистанційного навчання на період карантину – гарний вихід із ситуації. У будь-якому випадку завжди варто шукати плюси. По-перше, це самоорганізація дитини, вільне планування, економія часу, самостійність, а для випускників ще й можливість зосередитись на тих предметах, з яких вони будуть складати ЗНО.

Для дітей, які хочуть навчатися створені всі умови: це і проект телеуроків «Всеукраїнська школа онлайн», це онлайн-заняття, які проводять вчителі ліцею (один з уроків я підгледіла – дуже цікаво і професійно провів свій урок історії Новачок  Руслан Миколайович), це завдання для самостійних і контрольних робіт з подальшою перевіркою і аналізом.

Звичайно, є і мінуси: це відсутність живого спілкування, відсутність повноцінного системного контролю, інколи дуже короткі строки виконання завдань. Але за умов Всеукраїнського карантину діти мають змогу отримувати знання, підтримувати зв’язок з вчителями, отримувати аналіз виконаної роботи.

Федорчук Аліса Олександрівна

вчитель англійської мови та класний керівник 7-Б класу

До дистанційного навчання були готові не лише учні та батьки, а й вчителі. Адже нас теж ніхто не готував та не навчав, на яких саме онлайн платформах краще працювати у період дистанційного навчання.

Під час канікул була проведена онлайн конференція учнів ліцею з волонтеркою Корпусу миру Меліссою. Під час розмови ми дізналися, як працюють американські школи у період дистанційного навчання. Мама Мелісси працює з учнями початкової школи, вона й розповіла, що у школі використовують навчальну платформу Google Classroom. Це допомагає отримувати зворотній зв'язок з учнями, викладати матеріал у потрібній формі: записувати відео, голосові повідомлення, перевіряти завдання, назначати онлайн зустрічі і т.д.

Перший тиждень видався нелегким. Ми відвідали безліч семінарів та вивчали нові інструменти для роботи з учнями. Кафедра іноземної мови проводила неодноразові онлайн конференції та обрала ефективні та найбільш зручні платформи. Працюємо на британській онлайн платформі MyEnglishLab, Google Classroom, Zoom.   

Окрім того, що я вчитель, я теж мама. Мене ніхто не звільняв від батьківських обов’язків та домашніх завдань. Щодня я сумлінно працюю та допомагаю сину засвоїти навчальний матеріал. Варто розуміти, що у такій самій ситуації опинилися і самі ж вчителі. Адже навантаження зросло у рази.

Хочу подякувати вчителям початкової школи Боровець Мирославі Анатоліївні, Шнайдер Тетяні Андріївні та Шнайдер Оксані Леонідівні за допомогу у навчанні у 3 класі. Вони щодня готують цікаві відео до уроку, щодня консультують, якщо ми, батьки, у чомусь невпевнені та у нас є запитання. Дякуємо, що тримаєте зворотній зв'язок!

Чесно кажучи, я вважала, що моєму сину буде складно навчатися вдома. Але це не так. Головне, працювати щодня та не відкладати завдавання на завтра. Наприклад, минулого тижня ми вивчали вірш напам’ять та відправляли відео звіт. Син щоразу з нетерпінням чекає на коментар та оцінку.

Варто не забувати, що позитивне ставлення до навчання прищеплюємо, ми, батьки, в першу чергу. Тому варто бути свідомими та пам’ятати, що вчителі, по той бік екрану, теж батьки. Вчителі теж переживають та намагаються усіма силами справитись з цими нелегкими завданнями. Здоров’я всім!

Пруднікова Наталія Василівна

мама учениці 7-Б класу Пруднікової Яни та учня 3 класу Пруднікова Богдана

Карантин був для всіх нас неочікуваним і небажаним. Ніхто до нього не готувався і ніхто не думав, що він триватиме так довго. Діти спочатку раділи, адже думали, що це будуть тривалі канікули, проте батьки і вчителі розуміли, що доведеться долати нові труднощі та напружено працювати. Про негативні наслідки карантину, що затягнувся так надовго, годі й казати. Проте дещо позитивне в ньому також є: наші діти тепер вчаться бути більш відповідальними і самостійними в опануванні нових знань, знайомляться з новими можливостями навчання через Інтернет (це неодмінно їм знадобиться у майбутньому, оскільки дистанційна освіта стає все більш актуальною), ну і, звичайно, вони тепер можуть оцінити роль вчителя і школи в їхньому житті, роль дружби та спілкування з однолітками.

Для наших вчителів дистанційне освіта також стала своєрідним викликом, адже їх ніхто не вчив як працювати в умовах карантину. На щастя, вони дуже швидко мобілізувалися та організували досить якісне навчання, за що ми їм дуже вдячні. Так  наші учні та вчителі успішно використовують платформу Zoom для проведення онлайн занять, а також збирають учнів у віртуальному класі за допомогою додатка Classroom. Це все дуже зручно і зберігає контакт вчителя з учнем. Під час відео конференції  учні можуть чути і бачити як вчителя, так і однокласників, отримувати настанови та пояснення нового матеріалу. Таким чином діти не відчувать себе одинокими і безпорадними, відірваними від класу і школи. Державні відео уроки не завжди приносять хороший результат: часто діти звикають до викладу нового матеріалу конкретним вчителем і просто не чують, не розуміють того, що до них хоче донести вчитель з екрану, чужий і далекий, який не знає їхніх особливостей, здібностей і умінь. Добре слово та погляд «свого» вчителя, настанова, а іноді й зауваження є просто життєво необхідними і невід’ємними у такому виді навчання, який ми маємо зараз. А вчителі, в свою чергу, теж хвилюються про те, чи засвоїли учні новий матеріал, чи зрозуміли, тому тримають тісний контакт з кожним учнем, з кожною родиною, тому що сьогодні, як ніколи, ми маємо бути єдині і підтримувати один одного.

Гурин Оксана Миколаївна

мама Гурин Кири, учениці 7-Б класу

Цієї весни найпопулярнішою темою усіх сімей, де є школярі, являється дистанційне навчання… Хтось до цього відноситься з обуренням, хтось лише посміхається, тобто скільки людей стільки думок. Багато моїх знайомих запитують, як мені таке навчання? Адже  кажуть, що їхні діти майже нічим не займаються, завдань дають мало, контролю нуль, а значить матеріал буде не засвоєно.

 Після таких розмов мені стає дивно, адже моя дитина постійно зайнята, а це говорить про те, що вона постійно навчається, а терміни здачі з усіх предметів особисто контролює класний керівник. Звичайно бувають труднощі, коли певна програма не відкривається, але це просто навчальні моменти.  Дистанційні онлайн уроки проходять щодня і це дуже добре, адже відео уроки не дають дитині розслаблятися, тримають її в постійному тонусі, дитина є більш організованою, вона знає, що зранку треба встати, гарно зачесатись, одягнутись та підготуватись до заняття.

У нашому класі створений окремий розклад дистанційного навчання. Такий вид нового онлайн навчання дає можливість не лише вчителеві говорити, а й опитувати, вести діалог з учнем, а під час уроку учні можуть поставити запитання, перепитати вчителя, якщо щось незрозуміло. Це є дуже ефективно.

Хочеться подякувати вчителям англійської мови Федорчук Алісі Олександрівнві та Наумчук Ельвірі Володимирівній, вчителю алгебри та геометрії Давидюк Наталії Миколаївні, вчителю історії Новачку Руслану Миколайовичу, вчителю німецької мови Радіо Наталії Василівні за проведення онлайн уроків у 7-Б класі.

 На мою думку, в такій ситуації залежить все від самої дитини, наскільки вона старається, та виконує завдання, які отримує з певних предметів. Усім потрібно набратися просто терпіння!!!

Рублюк Марія Василівна

мама Рублюк Юлії, учениці 7-Б класу та Рублюк Миколи, учня 8-Б класу

Я мама двох дітей, які навчаються у 7-Б та 8-Б класах. Я чудово розумію, що дистанційне навчання це єдиний вихід в даній ситуації. Карантин триває уже місяць часу. Перші тижні були дуже складні. Діти не хотіли розуміти, що карантин  це не канікули. Ми з чоловіком продовжували працювати, а діти лишалися вдома самі. Ми не мали змоги ні  допомогти з навчанням, ні контролювати його процес. Ми виявилися не готові до даної ситуації, потрібно було переосмислити підхід до навчання як нам, батькам, так і дітям.

Спілкуючись з іншими батьками, я раділа, що мої діти – учні середніх класів,  тому вони вже більш самостійні.  Однак, практика показала, що діти відповідально відносяться лише до тих предметів, які оцінюються та відбуваються з використанням веб-камери, що неабияк дисциплінує. Дитина краще засвоює матеріал тоді, коли бачить вчителя та має можливість «живого» спілкування. На жаль таких предметів не багато. Ті предмети, з яких домашні завдання вчителі відправляють в Classroom з невизначеною датою виконання відкладаються в «довгий ящик».

Велика вдячність тим вчителям, які свій час присвячують не лише учням, але і  батькам. А особливо нашому класному керівнику Федорчук Алісі Олександрівні. Без їхньої допомоги ми, батьки, не зуміли б правильно мотивувати дітей до навчання. Я можу сміло сказати, що на сьогодні,  мої діти навчилися планувати свій день по новому. Щовечора вони складають свій розклад на наступний день. В їх розкладі присутнє і навчання по телебаченню, і в режимі онлайн, і самостійне вивчення предметів, а головне багато часу на відпочинок. В цілому і я, і діти дуже задоволені таким освітнім процесом. Сподіваємося, що вірус відступить і ми зможемо повернутися до звичного режиму.

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Категорія: Новини | Переглядів: 725 | Додав: SANYA | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
close